به عنوان فروشنده، ممکن است به راحتی تمرکز شما به هم بریزد. من فروشندگان را تشویق می کنم که سعی کنند تا تمرکز خود را در لحظه حال نگاه دارند. فروش یک فرآیند بلندمدت است و برای موفقیت در آن، نیاز است تا همواره از زوایای مختلف به آن بنگرید.

 

تا کنون برای تان سوال پیش آمده؟

برای مثال، استراتژی من درباره کسب و کار خودم، این است که به این موارد فکر می کنم که به کجا می خواهم بروم؟ چه چیزی می خواهم؟ و برای رسیدن به اهدافم، به چه مقدار درآمد نیاز دارم؟ همچنین من به این که چه نوع مشتریانی می خواهم جذب کنم، می اندیشم. من از خود می پرسم که چگونه می توانم با محصولات و خدماتی که ارائه می دهم، به کسب و کار مشتریانم کمک کنم، چگونه می توانم به آن ها کمک کنم تا به اهداف شان برسند.

بنابراین، من با یک دید جامع به همه مشتریانم نگاه می کنم و همین امر بخش بزرگی از استراتژی کلی من را تشکیل می دهد.

 

مشتری خود را درست بشناسید

صرف نظر از محصولی که خودم و یا مشتریانم تولید می کنیم، همواره تلاش می کنم تا شناخت کافی از کسب و کار آن ها به دست آورم و کلیدی ترین افراد در مجموعه آن ها را بشناسم و دیدگاه های آن ها را درک کنم. هر چه بیش تر این موارد را بدانم، بهتر می توانم محصول خود را به این مشتریان بفروشم، چرا که هر چه بیش تر این فاکتورها را بدانم، بیش تر می توانم محصول و خدماتی تولید کنم که با نیازهای آن ها همخوانی داشته باشد و از همه مهم تر این که ارتباطات بهتر و عمیق تری بین ما شکل خواهد گرفت.

 

business-people-meeting_1421-559.jpg

 

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که فروشنده ها مرتکب می شوند این است که تنها به فروش کوتاه مدت و فوری به یک مشتری توجه می کنند. من این را در تبلیغات بازاریابی فروشنده ها بسیار می بینم. اکثر آن ها فقط نگران فروش لحظه ای خود هستند و هیچ علاقه ای به داشتن یک دید جامع و بلندمدت از مشتریان خود ندارند و در نتیجه می بینند که مشتریان شان وفادار نیستند و یا این که ریزش پیدا کرده اند.

 

به عنوان یک فروشنده، بهتر است که همواره یک تصویر بزرگ تر از مشتریان خود و موقعیتی که با آن مواجه هستید را در نظر بگیرید، به این ترتیب، نتایج فروش شما بیش تر خواهد شد. به نظر می رسد اکنون و در پایان این یادداشت، زمان مناسبی است که به داستان خرگوش و لاک پشت کمی بیاندیشید. به قول معروف در زبان فارسی:"رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود." فروش دائمی و جذب مشتری وفادار را فدای فروش لحظه ای به یک نفر نکنید.

مشتری خود را درست بشناسید

ها ,کنم ,یک ,تر ,  ,مشتریان ,آن ها ,است که ,می کنم ,می توانم ,بیش تر

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ریزوریوس قاسم احمدی خرمشهری دانلود کده آشپزباشی دیپلم آسان درتهران بزرگ گروه متفکران آینده یادداشت های دادو شرکت پویا پردازان شوش greeting پروژه فیزیک استاد نیکونژاد